İLK 6 AYDA 4.102 TÜKETİCİ BAŞVURUSU

Bolu Tüketici İl Hakem Heyetine ilk 6 aylık dönemde 4.102 Tüketici Başvurusu yapıldı. 2.976 Dosya Karara bağlanarak sonuçlandırıldı.

             2019 yılı başından itibaren yeniden yapılandırılan Tüketici Hakem Heyetlerinden,  İlimizde karar mercii olarak yetkilendirilen tek Tüketici Hakem Heyeti olan Bolu İl Tüketici Hakem Heyetinin 2019 yılının  ilk 6 ayındaki Tüketici Başvurusu ve Karar sayıları.

             Bilindiği üzere, Tüketici Hakem Heyetleri, Tüketicilerin şikayetlerini değerlendirerek karara bağlamaktadır. Tüketici Hakem Heyeti  tarafından verilen kararlar her iki taraf olan alıcı ve satıcı  için bağlayıcıdır. Taraflardan biri verilen karara, kararın kendisine  tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde Tüketici Mahkemesi nezdinde dava açarak itiraz edebilir. Bu süre sonunda dava açılmadığı takdirde karar kesinleşmiş olur.

             Tüketicilerimiz şikayetlerini,  bizzat  Merkezde  Ticaret İl Müdürlüğümüze, ilçelerde Kaymakamlık bünyesinde kurulu bulanan Tüketici Hakem Heyeti birimine yapabilecekleri gibi e-devlet üzerinden Kurumumuza ait www.tüketici.gov.tr internet adresinden iletmeleri de mümkündür. Hakem Heyetine  yaptıkları başvurular için Tüketicilerimizden herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Tüketicilerin mutlak suretle uyuşmazlık konusu mevzuyu ispatlayıcı belgeleri, faturaları vb.  sunmaları gerekmektedir. Tüketicilerimizin tamamı e-devlet üzerinden işlemlerinin hangi aşamada olduğunu takip etme imkanına da  sahiptir.
 
             BAŞVURU  ÜST LİMİTİ  8.480 TL.

             2019 yılında belirlenen yeniden değerleme oranları gereğince Tüketici Hakem Heyeti başvuru üst limiti 8 bin 480 TL’ye yükseltilmiştir. Bu tutarı aşan tüketici şikayetlerinin Tüketici Mahkemesine yapılması gerekmektedir.

            İLK ALTI AYDA  4 BİN 102  BAŞVURU

            Bolu İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına   2019 yılı ilk altı ayı içerisinde 4 Bin 102 Tüketici başvurusu yapılmıştır.  2018 yılından devreden  1.038  adet başvuru ile birlikte toplam 5 Bin 140 adet tüketici şikayeti işleme alınmıştır. 210 adet  tüketici başvuru dosyasında  Bilirkişi incelemesi yapılmış olup, aynı dönemde 2.976 tüketici dosyası karara bağlanarak sonuçlandırılmıştır.  2.164 adet tüketici başvurusu işlemleri halen devam etmektedir.

            Tüketici şikayetlerinin  en çok olduğu  Bankacılık İşlemlerinde (Kredi Kartı, Tüketici Kredileri Sözleşmeleri) karara bağlanan dosyaların % 40’ı Tüketici Lehine , Ayıplı Mal ve Hizmetler,  Abonelik Sözleşmeleri ve Diğer Tüketici başvurularında ise % 65’i Tüketici Lehine  sonuçlanmıştır.